2009. december 12., szombat

Ajándék a konyhából 2.

Tavaly készítettem először hagymabefőttet. A receptet itt találtam. Hagymalekvárt akartam eltenni, azóta sem mertem kísérletezni vele, a tartósítással voltak gondjaim. Maradt a befőtt, melyben kellőképpen sok cukor és ecet van, így nem kell más tartósítószer hozzá. Remekül passzol sajtokhoz, sültekhez, de egy egyszerű szendvicset is feldob. Egy este alatt kivitelezhető. Másnapra (harmadnapra) kihűlnek a jól körbebugyolált üvegek a dunsztban. Elő az üres (kis) üvegekkel és indulhat az eltevés!

Hozzávalók (1,25 liter lesz belőle):
8 vöröshagyma szeletelve
1 evőkanál köménymag
1 evőkanál koriandermag
750 ml fehérborecet
550 g barna cukor

1. Közepesen erős tűzön felforraljuk a fűszereket az ecettel és a hagymával, majd forrás után 15 percethagyjuk lefedve főni.
2. Ekkor beletesszük a cukrot és fedő nélkül főzzük tovább kb. 1 órán át. Ezalatt besűrűsödik a színe pedig mély aranybarna lesz.
3. Sterilizált befőttesüvegekbe töltjük és száraz gőzben kidunsztoljuk.

3 megjegyzés:

  1. Én a hétvégén hagymacsatni-főzésbe kezdek. Karamellizálok, ecetelek, no meg egy kis kandírozott gyömbért is teszek hozzá... Meglátjuk, milyen lesz. :)

    VálaszTörlés
  2. Jól hangzik! Ha épp olyan kedved van, megbolondíthatod almával vagy aszalt szilvával (esetleg sárgabarackkal). Kíváncsi vagyok, hogy sikerült:-).

    VálaszTörlés
  3. Én alaphangon sárgabarackra gondoltam. :) Feltétlenül megírom. :)

    VálaszTörlés