2010. február 9., kedd

Sütőtök flan


Még ősszel történt, hogy Zsigmond leszállt az iskolabuszról és egy cetlit lobogtatott a kezében. Miután mind a tizennyolc gyermek felsorakozott az út túloldalán és a buszvezető intett, hogy mehetnek, átrohant ő is és boldogan újságolta: "Nézd mama, leírtam neked egy receptet."

Íme:


Azon a héten a sütőtökkel foglalkoztak, lévén közeledett a Halloween. Az egyik mesekönyvben sütőtök tortát készítettek és az olvasás megkönnyítésére bizonyos szavak rajzokkal voltak helyettesítve, így ő is megértette a történetet. Fogott egy cetlit és leírta nekem. A kérdésemre, hogy mi is a recept pontosan, a következő választ kaptam: "Kell hozzá 1 liter tej, 3 tojás (egy későbbi felolvasás szerint néhány tojás), 1 zsák liszt, 1 üveg cukor, 1 üveg fahéj és egy sütő a sütéshez."
Nos, nem egészen ezt a receptet követtem, de muszáj volt megsütnöm VALAMIT, ami nagyjából ezeket tartalmazza. Mivel rájöttem, hogy lassan vége a tökszezonnak beszereztem egyet. Erre másnap DV fantasztikus almás-korianderes sütőtöklevest tett fel a blogjára. Már majdnem elcsábultam, végül megszületett a kompromisszum. A tök feléből alkottam egy sütit, a másik fele meg várja, hogy kókusztejes leves legyen belőle. Ez utóbbit a leeső nagy hó akadályozza, nem tudtam még beszerezni a friss koriandert. Talán holnap.
A flan pedig úgy született, hogy valami könnyű tésztát szerettem volna, inkább pudingos állagút, mint piskótásat. Variálható a szokásos fűszerekkel, mint fahéj, gyömbér, szegfűszeg, vanília, én most a tiszta ízkombinációra voltam kíváncsi és így is finom lett.

Hozzávalók:
50 dkg tisztított, kockázott sütőtök
8-10 dkg barna cukor
8 dkg liszt
1 evőkanál puha vaj
2 tojás
1/2 dl tej

1. A kockázott sütőtököt pici vízben fedő alatt puhára főzzük, majd leszűrjük és egy keverőtálban villával széttörjük.
2. Hozzákeverjük a többi hozzávalót, azaz a cukrot, a tejet, a vajat és a tojást, majd a lisztet.
3. Kivajazott 25 cm átmérőjű formába öntjük és 180 fokos előmelegített sütőben 45 percig sütjük.

2 megjegyzés:

  1. : ))) milyen figyelmes ez a Zsigmond, tudja, hogy anya szeret főzni. A receptje is jó, egy zsák liszt : ))))) de persze a Tiéd sem rossz.
    Szép lett az új ruhája a blognak, csak a levendulákat hiányolom róla : )
    nálunk is csupa hó még minden : (

    VálaszTörlés
  2. Köszi:-) Ő nem ilyen végeredményre számított, rá is kérdezett, hogy "biztos, hogy eszerint csináltad"?!:-)
    A ruháról én is hiányolom a levendulákat, kell majd kerítenem egy hozzáértőt, aki odavarázsolja, mondjuk a másik virág helyére. Nem tudsz valakit véletlenül?
    Hó még van és hétvégére még újabbat ígérnek. De ma végre sikerült koriandert és curry is szereznem, holnap jöhet a napsárga leves(ed):-)

    VálaszTörlés