2009. november 17., kedd

Hagymaleves gratinírozva


Hazajöttünk, én a nagy elhatározással, hogy azonnal bevetem magam a konyhában, de másnapra ledöntött az influenza. Kisfiamat is, így ketten szenvedtünk itthon. Már jobb a helyzet. A hagyma és kamillateák főzésén kívül ma már másra is futotta az egyre jobban visszatérő erőmből. Forró hagymalevesre vágytam, minden fakszni nélküli elkészítéssel. A következő kerekedett belőle.


Hozzávalók (2-3 személyre):
2 evőkanál vaj
3-4 nagy fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
1/2 evőkanál cukor
1 csipet kakukkfű
1 babérlevél
só, bors
kenyérszeletek
reszelt (füstölt) sajt

1. A felolvasztott vajra rátesszük a félbevágott, majd felkarikázott hagymákat. Mikor kissé sárgulni kezd, hozzáadjuk a cukrot. Minél lassabban főzzük, annál finomabb ízt érhetünk el. Végül hozzáadjuk a fokhagymát is. Kb. 25 perc alatt karamellizálódik.
2. Felöntjük 1-1,5 liter vízzel (húslevessel még finomabb, de most nem volt), ízesítjük kakukkfűvel, babérlevéllel, sóval, borssal és legalább 40-50 percet hagyjuk főni.
3. Ha szükséges kiigazítjuk az ízeket, majd tűzálló tálba tesszük, pirított kenyérszeleteket teszünk rá és megszórjuk reszelt sajttal (én most füstöltre vágytam).
4. 200 fokos, előmelegített sütőben a sajt ráolvadásáig sütjük.


1 megjegyzés: