2010. március 29., hétfő

Tárkonyos almás karaj


Akkor most előkotrom hosszútávú memóriámból a következő étel receptjét. Valahova biztosan felvéstem, de az még Anna előtt volt.
Egybesült husit szerettem volna készíteni, de kicsit máshogy. Versenyben volt még a tárkonyos raguleves is, de azt nem karajból szoktam készíteni. Volt viszont rengeteg szép sárga almám, gondoltam, ha összehozom a husival, Zsigmond is kedvet kap hozzá. (Az almaszósz mindig bejön a husi mellé.) Innen már csak egy lépés volt a tárkony hozzáadása.
Még a gyerkőcnek is ízlett.

Hozzávalók (4 személyre):
1 kg karaj
2-3 evőkanál vaj
3 evőkanál szárított tárkony
4 dl fehérbor
kb. 1,5 dl tejszín
4 alma
só, bors

1. A karajt sózzuk, borsozzuk és 1 evőkanál tárkonnyal is bedörzsöljük.
2. Az olvasztott vajon minden oldalról megkapatjuk a husit, majd megszórjuk a maradék tárkonnyal és felöntjük kb. 1 dl borral.
3. Fedő alatt pároljuk, közben mindig pótoljuk az elfőtt bort. Kb. 1 óra alatt puhul meg.
4. Az utolsó 10 percben mellétesszük a csutkájától megszabadított, felszeletelt almát. A héja maradjon rajta, az tartja össze a puha szeleteket. A gyümölcsnek csak 1-2 perc kell, az én edényem kicsi volt, egyszerre nem fért bele az összes alma, adagonként pároltam a hús mellett.
5. Vegyük ki az edényből a megpárolt húst és az összes almát. A maradék szaftot tejszínnel forraljuk be, annyit adva hozzá, hogy jó állagú szaftot kapjunk.
6. A fiúk kedvéért volt hozzá köret, rizs, de csak az almával tálalva is kitűnő.

1 megjegyzés:

  1. Szia Zsé! Nagyon jól néz ki! Az almás karaj szavakra rákeresve jutottam hozzád, és ez lesz ma az ebéd. :) Köszönöm az ötletet! Üdvözlettel: Ági

    VálaszTörlés